Фото-Култ

Добре дошли на сайта на първия български интернет Фото Форум. Разгледайте нашия албум, прочетете за събитията, които се случват във фотографския живот, намерете ценна информация за вашето хоби или професия - фотографията. Присъединете се към клубния живот с ваши фотографии.

Правила
FAQ
Регистрация
Вход
Начало Албум Форум Автори Ресурси Клуб Новини За сайта  

Фото-Култ Форум » За сайта » За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми
Дървовиден изглед |  Плосък изглед
Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: geokar)
От: roumen, 27.11.2008 16:13
 

geokar, понякога е интересно да си анархист, ама само с отрицание не става. освен това, ако още не сте разбрали, един модератор има известни права само в определени галери, в останалите е като всички останали. тези права са доста ограничени. предполагам, че черните квадратчета дразнят, защото намирисва на инквизиция, аз примерно бих го "скрил" или премахнал, но не мога.

izolde, примерите са наистина фрапиращи, особено последният.


Re: Re: Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: geokar)
От: izolde, 27.11.2008 16:17
 

Не се чувствам лично засегната, чувствам се безпомощна... на път сме да докараме висотите на един друг сайт - 4coolpics, а на мен лично много ми се иска да сме няколко стъпала по горе и да не се давим в трендафили, каручки, зарзавати и т.н...

Понеже не за първи път засичам мнения от рода, че на модераторите снимките са неприкосновени, аз давам възможност на някой пожелание днес да модерира моите т.е. предложението ми остава в сила.

Re: Re: Re: Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: izolde)
От: BorAlex, 27.11.2008 17:04
 

Izolde, може ли и аз да се присъединя и аз към теб.
Т.е. подлагам се на модериране. Но бих поискал и аргументация, с право на само една реплика от моя страна.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: BorAlex)
От: izolde, 27.11.2008 17:08
 

BorAlex разбира се!

п.с. Аз ще трия и без аргументация!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: BorAlex)
От: roumen, 27.11.2008 17:12
 

и по възможност обективна и градивна аргументация, в добър тон.


Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: raliv)
От: BorAlex, 27.11.2008 19:32
 

Уважаеми Колеги!
Ще си позволя да ви направя предложение.
Моля ви! да прочетете долните ми думи като послание към вас, а не като насочени срещу вас!

И както винаги се стремя да правя, и сега ще наблегна на нещата, които касаят фотографската и естетическата страна на проблема. Но не мога да подмина и другите – етични, междуличностни и подобни проблеми, защото често има опити да се ползват като основен аргумент в един фотографски сайт – дори при обсъждане на конкретна фотография.

Въпреки, че един сайт не може да се нарече галерия, съм убеден, че той носи много от характеристиките й. В същото време носи и нещо повече – като ги съчетава с чара и недостатъците на форум.
Та представете си, моля ви, как влизате в една галерия? Разхождате се и гледате, но с допълнителната екстра (която я няма винаги в една реална галерия) – да можете да се обърнете към автора, да поговорите с останалите посетители и т.н.
Забележете, че в една галерия атмосферата е много особена – говори се почти шепнешком, много често дори се мълчи... Дори на откриване на изложба, въпреки суетнята и навалицата, шумът не е шум от песни и викове, а е приглушен някак... Но в сайта това няма как да стане по същия начин, защото както и на всеки истински площад (форум) се допуска по-фриволно държане, по приповдигнато настроение и т.н. Но и в двата случая едно трябва да е неизменно – уважението към нечий труд. Така...

Другото, което ви моля, е да се вгледате много силно в мнението ми за това – що е едно изкуство:
Едно изкуство се характеризира най-вече с особеностите на изразните си средства. Там е неговата сила. И аз съм твърдо убеден, че там трябва да търся емоционалния му заряд, а не в допълнителни заместители.
Визия, движение, звук... Досещате ли се за какво говоря?

В случаите, когато изкуството започне да заимства от друго (или от други изкуства) изразни средства, тогава започва да става в една или в друга степен синтетично – ползвайки разнообразни средства. Това не е измислица, а сериозна тенденция не от днес в съвременното изкуство и много често се прави съвсем целенасочено. И от авторите, заели се с такъв синтез се изискват доста сериозно познаване на всички използвани изразни средства. Това е едната възможност. Другата възможност е определени изразни средства да започнат да доминират и тогава резултатът няма да е много типичен и чист за конкретното изкуство. Но синтез пак би имало. Има и трета възможност, която много прилича на втората: компенсаторното използване на едни изразни средства за сметка на други, поради непознаването им. Ако пък и тези, компенсаторно ползваните изразни средства не са овладени, тогава резултатът може да е съвсем... ...да го нарека меко – неординарен.
Само момоходом ще спомена, че по подобен начин са възниквали някои стилове в изкуството – като наивизмът например.

Та, само като един от много случаи, ще намеся снимката на бай Пешо - с цялото ми уважение към личността и зрелостта му! Тя за мен безспорно е от третия случай. Това често повтаряше и Румен в постовете си (и не само сега и под този кадър, и не само той), но не всеки си даде труда, да забележи фотографския смисъла на изказванията му, а се заемаше със страничните ефекти – отнемането на човешко право, етика, ограничаване на свободи и т.н.

И какво се получи в крайна сметка?
Ето какво: собствениците на галерията са организирали изложба и понеже тя е огромна, си имат администрация, която пък е гласувала доверие на уредници за многото зали – да гледат как се окачат експонатите, дали някои не биха стояли по-добре на друго място или дори дали изобщо да участват в изложбата. В някои от залите е по-шумно, в други – тихичко. Администрацията е доста толерантна и допуска малко по-площадна атмосфера, защото едновременно с подреждането на изложбата в залите е и публиката, и авторите. Уредниците също се съгласяват с това статукво. И всичко тече привидно гладко, когато някой уредник даде мнение на автор за едно или друго. Обаче понякога пред някои експонати се надига повече глъчка и привлечени от нея уредници и администратори надничат да видят какво става. Във въпросния случай уредниците изказват мнение, че тази работа не е с качествата си за тази зала и че вероятно е влязла под напора и потока на публиката. Изказват се (фотографски) аргументи, дочуват се обаче и други, с намеци и т.н. Зрителите започват да се дразнят, намесват се и автори от съседни зали, глъчката нараства... Започва да се изтъква нетолерантността на овластените, въпреки, че въпросната творба продължава да е окачена в залата. В нажежената атмосфера се намесват все повече и повече зрители. Поради масата и силата на напора й се появяват дори гласове и съмнения за компетентността на уредниците. Започват да се прилагат правилата на демокрацията с пълна сила – по площаден начин.
И отива конят в ряката...

Свободата, драги колеги, е, както ни е известно – осъзната необходимост. И тя винаги е в конкретни граници. Нека да уважаваме тези граници, които са поставени не само от правилата на този сайт, но и по-важното – заложени са в самата същност на фотографското изкуство. Така, че подхождайте колкото може по-задълбочено към това изкуство, защото – както казах на един весел потребител преди време – изкуството не само съществува, а е игра; но е и сериозна игра. Дори и само за купон да се играе – гледайте да не изпотъпчете тревните площи покрай алеите.
Аз лично винаги с удоволствие съм приемал аргументи, поднесени с рутина и по същество – дори противоречащи на разбиранията ми. Дори и в спорове. Но никога няма да приема аргументи, които се стремят да заместят истинските аргументи във фотографията. Радвал съм се, когато усетя и необходимото уважение към моето мислене, та дори и да греша или да е неприемливо за друг.
Много често обаче срещам високомерно подминаване и безразличие – “Мани го тоя - модератор!” И други неща срещам. Както и намеци, че съм слаб (модератор) и некадърник.
Друго, което мисля за изкуството е, че то дори и малко, трябва има аристократиен привкус за да не се превръща в познати ни сега консумирани масово "изкуства"!
А Преамбюлът на Щатската конституция, Хартата на човешките права и т.н. - те са за друга сфера. Но не основни за изкуството.

Първоначално се запалих да опонирам на raliv, lakigo, Igor... Но сега не виждам смисъл да се впускам в това. Надявам се те сами да видят различното ми мнение в горните думи.
Само на lakigo ще кажа, че когато някой не иска да се промени, никой друг не може да го промени. Сайтът е една жива машина, която се управлава от едни, но горивото е това, което го движи. И ако то е двутактова смес – двигателят, дори четиритактов... ... ... Извод? Или изводи?

И последно – историята със сигурност не е пълна...

Редактирано от автора, 27.11.2008 19:32

Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: BorAlex)
От: giro, 27.11.2008 18:07
 

повече от това няма какво да се каже...
цялата глъчка е буквално отражение на нашия мизерен свят, от който така искаме да избягаме, идвайки тук:
докато гледаме новините псуваме поредния политик, дето е окрал фар, сапард или нам кой си еврофонд - обаче сладко, сладко пием ракийката, купена с парите, хитро откраднати от шефа - дали тогава героите от новините ни са виновни...
всичко идва от нас, не от другите, бе хора!
Айде холан..., както казват холандците

Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: BorAlex)
От: lakigo, 27.11.2008 18:20
 

BorAlex написа
"Само на lakigo ще кажа, че когато някой не иска да се промени, никой друг не може да го промени." - тук съм съгласен даже в коменатара си съм го писал, че си е до човека.
"Сайтът е една жива машина, която се управлява от едни, но горивото е това, което го движи. И ако то е двутактова смес – двигателят дори четиритактов... ... ..." - ами как този дето управлява е допуснал да се объркат смесите?
Не ми се спори.
Апелът ми беше за това да се запази добрия тон.
А ако модераторите не харесват нивото на сайта, да допринесат за повдигането му.
Случаят с Петър Ерханов не желая да коментирам!

Re: Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: lakigo)
От: BorAlex, 27.11.2008 18:42
 

Аз също нямам желание за спор, Лакого! А и не виждам защо - май надушвам, че съм съгласен теб, поне с последните ти думи. Дано и ти с мен си съгласен и не си видял призив за спор в думите ми.

Re: Re: Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: BorAlex)
От: lakigo, 27.11.2008 19:22
 

Съгласен, спор няма.

Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: BorAlex)
От: AlienGG, 27.11.2008 19:55
 

Боре, поздравявам те за по-горния текст!

Само едно нещо искам да добавя-напомня-подхвърля (с риск да се обидят доста хора!) - не забравяй, че повечето от тези, на които пишеш в момента тук (не визирам конкретни никове!) толкова рядко са влизали в галериия, а много от тях и никога, че ме дострашава (позовавам се на една неотдавна попаднала ми статистика, която съжалявам, че не запазих, за да приложа тук)!

А ти си седнал да говориш за изкуство, галерии, зали, уредници, куратори...
НА КОГО!!

Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: raliv)
От: ppp, 27.11.2008 19:57
 

wtf e Бай Пешо ?!?

Re: Re: Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: AlienGG)
От: pevtimov, 27.11.2008 21:07
 

Това от личен опит ли го пишеш или позовавайки се и на "статистика, която за съжаление не запази"? Направих си труда да разгледам снимката и коментарите под нея. Най-интересно ми е какво кара някои хора, няма да споменавам имена, те са очевидни, да се изживяват като велики творци, фотографи, естети, че и психолози и психоанализатори. Да определят кое е слабо и то не според техните критерии, а принципно. Прави впечатление, че са основно "черни квадратчета". Това явно е мерило за можене и дава право за главна роля на фото-коректив. Преди да сочиш сламката в чуждото око, извади гредата от своето. Няма да коментирам снимката, защото не съм велик майстор, нито световен специалист, но малко приличие при коментарите, освен аргументация, какват липсва, няма да навреди. Излишна агресия и сарказъм от позицията на Живи Класици Малко възпитание, ако предпочитате, няма да навреди на никого. Фото-култ от много време не е приятно място. Сега новото разделение явно е модератори срещу user-и с много точки. Махнете ги тези рейтинги, дано малко се поуспокоят нещата. Преди време повечето снимки и по-големия размер са били привилегия на по-опитните по чисто технически причини. В момента едва ли има технически проблем свързан с място.

Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: raliv)
От: topchiev, 28.11.2008 01:49
 

Много спорове, много нещо. След като "галерията" е отворена и за непрофесионална публика, си берете плодовете и толкова-кво ревете? Явно има причина достъпа да не е силно ограничен. Сигурно би било скучно. И да бяха само 3-ма истинските разбирачи в една галерия, пак щяха да се изпокарат до 3-тият ден (след което дружно да се напият )

Вярно е, че въпреки че съм влизал в доста галерии (може би повече от колкото средния потребител в сайта), аз попадам в групата на публиката от площада, защото съм гласувал за въпросната снимка. И какво? По малко ценно ли е мнението ми, пък било то и не толкова професионално? Мисля, че подобна ситуация би била малко възможна, ако имаше възможност всички да кажат истинското си мнение за снимките по принцип. Защото между "прилична снимка" и "майсторски кадър" има няколко градации, а бутона е само един-"Харесва ми". Така се получава и погрешна представа за моето мнение на пример. Защото, макар че съм непрофесионалист в областта, виждам кога един кадър е приличен и кога някой наистина се е постарал много. Сигурен съм, че всички вие сте имали различни оценки за кадри, които в крайна сметка сте оценили с "харесва ми"...

Редактирано от автора, 28.11.2008 01:49

Re: За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми  (Re: raliv)
От: sinister, 28.11.2008 08:47
 

Разочарован съм!!!


първа предишна  1  2  3  4  5  6  следваща последна

Фото-Култ Форум » За сайта » За явлението Бай Пешо и възникналите проблеми