Фото-Култ

Добре дошли на сайта на първия български интернет Фото Форум. Разгледайте нашия албум, прочетете за събитията, които се случват във фотографския живот, намерете ценна информация за вашето хоби или професия - фотографията. Присъединете се към клубния живот с ваши фотографии.

Правила
FAQ
Регистрация
Вход
Начало Албум Форум Автори Ресурси Клуб Новини За сайта  

Ревюта на: фотоапарати · обективи
FUJIFILM X-E2

Средна оценка: 5.00

Снимки правени с FUJIFILM X-E2
Red CelloMAINZ (Утро)Играчки, играчки... мнооого играчки...
Автор: wess_music  30.12.2013
Общи впечатления: Онова, с което в кратки рамки мога да охарактеризирам FUJIFILM X-E2 е, че това е компактен фотоапарат с изключително качественото изображение, което в значителна степен се доближава до филмовото.

Признавам, че преминах през доста колебания – фул фрейм или кропка, Никон Д800, Канон 6Д или 70Д. Със или без изразени опции за видео и т.н.

Преди да се спра на този модел основното изискване, което имах към евентуалния апарат бе да е относително лек, тъй като често пътувам, тих – снимам класически конценрти, компактен – обичам да обикалям по галерии по света и да си правя репродукции без да се натрапвам, да е с добра цветова динамика и на цена до 4000 лв (с ДДС) с китов и основен твърд обектив.
Първоначалната идея за фул фрейм (Д 800 заради никонските обективи, които с брат ми сме посъбрали) отпадна поради теглото, макар че по показател динамика на изображението бе фаворит.

Както редица фенове на Фуджи отбелязват с положителност в ревютата си относно този модел, компанията очевидно се е вслушала в мърморенето на клиентите си.
Досадния лаг на предишния модел Е1 в електронния визьор е преодолян съвсем задоволително (60 vs 20 fps).
Твърди се, че е по-бърз от предшественика си, макар че аз имах опит с X-Pro1, който е доста по-за предпочитане, но само с твърди обективи и то оригинални автофокусни.

При Е2 ръчното фокусиране е много удобно. Сравнявам го с това на Никон Д7000 и Д800, и на Канон 7Д и 6Д.
Разбира се последните имат друго предимства спрямо Фуджито – основно батериите им държат в пъти повече и са с по-чевръст автофокус.

Една от благините на Х-моделите (както и на другите марки безогледални) , е че добре сработват посредством преходник с различни обективи на трети производители, макар че оригиналните на Фуджи са достатъчно "остри" и при най-отворена бленда, което обезсмисля подобно упражнение, въпреки че ако човек се е изръсил през годините е добре всичко да се ползва оптимално.
Аз лично много държах на условието да мога да си ползвам 2 никонски – един макро и един портретен обективи.

Филмовите симулации са другата положителна страна на фотоапарата – 3 диапозитивни (astia, velvia & provia) и 2 цветни негативни (със засилен и със занижен контраст) + редица вариации на черно-бели негативи с избор на филтър.

Филмовите симулации могат да се използват и във видео режима, който обаче не е от силните страни на този фотоапарат и е лимитиран от към контрол на ръчни настройките.
Вариантите са два: 30 и 60 кадъра в секунда на 720p и 1080 p. при малко над 38 Мбита/сек. за Full HD.
При статични сцени с добро осветление се получават приятни резултати.

Обективите са другият акцент.
Дори в ръчен режим са много лесни за работа и фокуса лесно може да се държи под контрол.
Дисплеят е с висока резолюзия и това помага допълнително.
Поддържа фейс детекшън, който на 50% върши работа, защото ако лицето е в профил нещата излизат извън контрол.
За фокусиране в ръчен режим има "пикинг" и той в повечето случаи е достатъчен.
Има и още един алтернативен начин за ръчен фокус, но мисля да го пропусна.
Говорейки за ръчно фокусиране, голямо улеснение дава "лупата", която е поставена на много удобно място като бутон с опция за 3х или 10х увеличение.
Направих тестове с Nikor AI 85/2 – на най-отворена бленда фокусът винаги е верен, използвайки горната опция.
Вградената светкаичката е с водещо число 7, което е доста анемично, но пък може да се накланя нагоре и да се снима с отразена светлина при по-ниски тавани.
Предимства: Изключително качествено изображение както в RAW, така и в JPG при ISO до 1600.
ISO 3200-6400 също са ползваеми при по-контрастни сцени.
Лек и компактен.
Електронен визьор: 2K, доволно чевръст, дисплей ~1К.
Метална конструкция с изключение на долния панел.
Евтини преходници за комбинация с ръчно- или автофокусни обективи на трети производители.
RAW конвертор с много добри опции по отношение настройките в самия фотоапарат, включително добавяне на филмовите симулации.
Към предимствата на Х-Е2 е и китовия обектив 18-55/2,8-4 (стабилизиран).
При 55 мм 1/8 е прагът на критичната скорост където размазванията са 50% на 50%, а при 18 мм е около 1/4.
Удобно меню и бутони.
Много добър бял баланс при почти всякакви обстоятелства.
Чудна оптика, макар серията да се разраства с умерени темпове.
Освен с китовия, аз го ползвам и с твърдия 35/1,4 – радост за душата във всеки един момент.
Просто и само в две думи – задължително стъкло.
Недостатъци: 01, Цената е надута, както на тялото, така и на обективите, макар че са много добре изработени.
02, Лимитирани видеографски възможности.
03, Лошо разположение на резбата за статива – при необходимост от смяна на батерията или SD -картата трябва да се сваля, което си е неудобство.
04, Батерията държи по около 300 кадъра, и то в най-добрия случай.
Има необходимост от минимум поне 2 допълнителни батерии.
05, 2,5 мм жак за микрофон... Не че тези, които си купуват подобни апарати снимат видео на тях, ама откъде го измислиха, да им се чуди човек на акъла на тези от Фуджи...
Поне да беше 3,5мм.
06, Не става за спортна фотография или за бързо сменящи се сцени, поради по-тромавия автофокус спрямо DSLR-ите (и то не всички).
Подобно оборудване: Fujifilm X-Pro1
Nikon D7000
Canon 7D
Canon 5D II
Обща оценка:   добре направено
Опит с фотоапарата: до два месеца
Най-нови ревюта на фотоапарати
Ревю на FUJIFILM FINEPIX S5 PRO

FUJIFILM FINEPIX S5 PRO
Ревю на MAMIYA RB 67 PRO S

MAMIYA RB 67 PRO S
Ревю на PANASONIC LUMIX DMC-FZ8

PANASONIC LUMIX DMC-FZ8
Ревю на OLYMPUS XZ-10

OLYMPUS XZ-10
Ревю на PANASONIC LUMIX DMC-F2

PANASONIC LUMIX DMC-F2